vrijdag 21 april 2017

Soul Collage ®: laat je ziel spreken!

Ik had er nog nooit van gehoord; SoulCollage®.
Iemand met wie ik in het verleden wel eens knutselde wees me erop; plaatjes plakken en dan de kaart lezen.
De kaart lezen?
Ja, je knipt, scheurt en plakt intuïtief allerlei plaatjes op een kartonnetje en daarna laat je de kaart tot je spreken.

Dit krijg je uiteraard geleerd. En het is heel verfrissend en ook makkelijk om te doen. In maart heb ik meegedaan met een online SoulCollage® Challenge van Lucy Schaaphok. Sindsdien ben ik een beetje verslaafd en heb ik al een hele verzameling kaarten bij elkaar gemaakt. Ik voel me opener. Naar mijn gezin, naar de wereld. Elk stukje dat ergens in je leven aandacht nodig heeft komt zich vanzelf laten zien. En dat is een heerlijk gevoel. Het lijkt een beetje op het gevoel dat je kunt hebben als je lang in dezelfde houding hebt gezeten en dan opeens kan gaan staan.

SoulCollage® is een geweldige sleutel om bij je innerlijke wijsheid te komen. Het helpt je bij het oplossen van dagelijkse uitdagingen. Je creëert persoonlijke collages die je leven reflecteren. Het zijn eigenlijk allemaal subonderdelen van jezelf. Klik hier voor de link naar de pagina van Lucy Schaaphok.

Wat zijn de voordelen van SoulCollage®?
* Je maakt je los van je logische verstand en verbind je met je intuïtie
* Je verbindt je met je creativiteit en nodigt je innerlijke kunstenaar
   uit om te spelen (en dat is echt leuk om te doen)
* Je vindt antwoorden op levensvragen (op een speelse manier)

Voor wie is SoulCollage® geschikt?
Het SoulCollage® proces kan worden gebruikt door mensen die:
* Een verlangen hebben om hun creativiteit ontwaken
* Een belang hebben in zelfontdekking
* Verwarring hebben over in welke richting hun leven gaat
* Een verlangen hebben naar om iets moois te maken van zichzelf
* Een verlangen om te verbinden met hun intuïtie en innerlijke wijsheid
* Een behoefte hebben aan om voor zichzelf te zorgen, persoonlijke
   transformatie en genezing
* Gezondheids- of lichaamsbeeld onderwerpen die ze willen transformeren

Meer diepgang.
Ik was zo enthousiast over deze manier van werken aan mezelf, dat ik ook mee doe aan de cursus Archetypen. Seena Frost, de grondlegster van deze methode beschrijft Archetypen als de onzichtbare gidsen, uitdagers, creatoren en vernietigers die door de tijd en culturen heen bekend zijn. Ze hebben vele namen maar bevinden zich ergens universeel in het collectieve onbewuste van het menselijke ras.
Met deze cursus maak je een innerlijke reis door je te verdiepen in archetypen en je ontvangt krachtige boodschappen. Door te werken met SoulCollage® archetype kaarten begeef je je in een andere dimensie, een mysterieuze dimensie waar veel inzichten en wijsheid te vinden is. Het werken met deze kaarten is vaak een krachtige ervaring.  Voorbeelden van archetypen zijn: 
  • de dood
  • de moeder
  • de nar
  • de krijger
  • het innerlijke kind
  • de heks
  • de sjamaan
  • de held
  • goden en godinnen
  • tarotkaarten
Meer weten?
Lucy Schaaphok is geregistreerd SoulCollage® facilitator en de enige trainer in Nederland.
Bezoek haar website eens voor meer informatie als je daar interesse in hebt. Ze biedt veel workshops en cursussen aan; zowel online als face-to-face.

Ik ben zo benieuwd welk Archetype we morgen mogen ontmoeten!

Lieve groet,
Vivian Dassen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.